Jak latem dbać o nogi ze skłonnością do żylaków? 0
Jak latem dbać o nogi ze skłonnością do żylaków?

Czy wiedziałaś o tym, że latem nogi są jeszcze bardziej podatne na pojawienie się żylaków? Właśnie z tego powodu, latem o zdrowie nóg należy dbać z jeszcze większą starannością. Poznaj nasze 4 sposoby na to, jak skutecznie zadbać o zdrowie nóg latem, aby były odporne na pojawienie się żylaków.

 

Kilka słów o żylakach i lecie

Żylaki i letnia pora roku nie mają się ku sobie. Gorące dni mogą powodować problemy z krążeniem w nogach. Z kolei pogorszone krążenie może doprowadzić do pojawienia się żylaków. Warto pamiętać, że nie tylko osoby, które borykają się z żylakami powinny szczególnie troszczyć się o swoje nogi latem. Wiele osób, które nie mają problemu z żylakami latem doświadczają dużego zmęczenia nóg, ich bolesności, ciężkości, opuchnięcia – to są właśnie objawy pogorszonego krążenia, które latem doskwierają jeszcze bardziej i mogą wpływać na pojawienie się żylaków.

 

 

Sposoby na zdrowe nogi latem

 

#1 NOGI DO GÓRY

Unoszenie nóg do góry to jeden z najprostszych i skutecznych sposobów, aby poprawić krążenie w nogach. Warto wprowadzać takie drobne działania, bo to właśnie one są kluczem do zdrowia nóg, a żylaki pojawiają się właśnie z zaburzonego krążenia w nogach. Jak często unosić nogi do góry i jak długo trzymać je w górze? Na spokojnie wystarczy 2x w ciągu dnia – rano i wieczorem – po kilka minut. Zobaczysz, że poczujesz różnicę. Pamiętaj tylko, że jeśli pozycja uniesionych nóg do góry jest jedyną, w której Twoje nogi nie sprawiają dyskomfortu – coś musi być na rzeczy i może to świadczyć o pogorszonym krążeniu. Wówczas warto skonsultować się z lekarzem. Trzymanie nóg w górze powinno być raczej oddechem dla nóg, a nie jedyną komfortowa pozycją.

 

#2 OTWARTE PALCE

Dobrym i profesjonalnym sposobem na zadbanie o nogi latem jest noszenie produktów ze stopniowanym uciskiem. Tak tak, zdajemy sobie sprawę z tego, że ciepłe dni nie zachęcają do tego, aby nosić przylegające do ciała rajstopy, pończochy czy podkolanówki. Właśnie dlatego wśród produktów Veera znajdziesz zarówno rajstopy, pończochy, jak i podkolanówki z otwartymi palcami z linii profilaktycznych i medycznych, zatem o różnych stopniach ucisku. Dzięki otwartym palcom, noszenie produktów uciskowych latem jest bardziej komfortowe i wygodne, a do tego do kompresyjnych produktów z otwartymi palcami, śmiało możesz zakładać letnie sandałki i inne buty z odkrytymi stopami.

 

#3 UNIKAJ SŁOŃCA

Lato sprzyja pojawieniu się żylaków ze względu na ciepło. Właśnie przez wysokie temperatury zaburza się przepływ krwi w nogach, powodując dolegliwości jak np. opuchnięcia, obrzęki, zmęczenie czy ból. Te z kolei mogą właśnie doprowadzić do pojawienia się żylaków. Z tego względu należy unikać długiego wystawiania nóg na Słońce i starać się zawsze trzymać je w cieniu. Dzięki temu nogi nie będą narażone na żylaki aż tak bardzo.

 

#4 ĆWICZENIA NA NOGI

Wcale nie muszą być ciężkie i skomplikowane. Wystarczy już umiarkowana aktywność fizyczna, aby zdrowie nóg i całego organizmu poprawiło się. My zaproponowaliśmy Ci poniżej kilka ćwiczeń i zachęcamy Cię do wykonywania ich codziennie lub kilka razy w tygodniu. To bardzo proste i krótkie ćwiczenia, których wykonanie nie trwa długo, a skutecznie pomaga poprawić krążenie krwi w nogach, zapobiegając w ten sposób żylakom.

 

Podnoszenie się na łydkach: Stań na schodku, ale na samych palcach – pięty powinny wisieć w powietrzu. Stojąc w ten sposób, unieś jedną nogę, a następnie podnieś się na łydce drugiej nogi. Wykonaj tę czynność po 5 razy na jednej i na drugiej nodze. Ćwiczenie to kształtuje i wzmacnia nasze łydki.

 

Przyciąganie nóg: Połóż się na plecach, a ręce ułóż na ziemi wzdłuż ciała. Przyciągnij nogi do klatki piersiowej, a następnie je wyprostuj i wróć do początkowej pozycji. Pamiętaj o prawidłowym oddychaniu: wdech podczas przyciągania nóg, wydech podczas rozprostowywania. Ćwiczenie to delikatnie rozciągnie nam mięśnie udowe, dzięki czemu krew w nogach zacznie lepiej przepływać.

 

Półprzysiady: Ustaw się pod ścianą, stopy rozstawiając na szerokość bioder. Opierając się plecami o ścianę, zrób pół przysiadu tak, aby uda były ustawione równolegle do ziemi. Utrzymaj się w takiej pozycji 30-60 sekund i wstań. Ćwiczenie powtórz 5 razy. Dzięki niemu wzmocnimy siłę naszych ud.

 

Przysiady: Stań, rozstawiając stopy na szerokość bioder. Podczas robienia przysiadu wyciągnij ręce lekko do góry, a przy wstawaniu opuść je trochę w dół. Robiąc przysiad, miej też napięte mięśnie brzucha i co ważne – pamiętaj o wyprostowanym kręgosłupie.

 

Najlepiej jest łączyć wszystkie te sposoby. Wtedy będziesz mieć pewność, że o zdrowie nóg latem dbasz naprawdę dobrze. Pamiętaj tylko, że te sposoby są bardzo pomocne u osób, które nie mają zdiagnozowanych problemów z żylakami. W innym wypadku, warto swoje zdrowie skonsultować z lekarzem.

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl