Nie daj się dziedzicznej skłonności do żylaków i walcz o zdrowie! 0
Nie daj się dziedzicznej skłonności do żylaków i walcz o zdrowie!

Nie daj się dziedzicznej skłonności do żylaków i walcz o zdrowie!

Jak się okazuje, w ponad 70% przypadków za powstawanie żylaków na nogach kobiet i mężczyzn odpowiedzialne są uwarunkowania genetyczne. Czy u Ciebie w najbliższej rodzinie były zdiagnozowane żylaki? Jeśli tak, to i Ty możesz mieć do nich predyspozycje. Aby zminimalizować ryzyko choroby, już dziś zacznij dbać o swoje zdrowie.

 

Żylaki to poważne schorzenie

Jak pokazują badania, w większości przypadków skłonność do żylaków jest dziedziczona. W związku z tym im szybciej zrobisz wywiad w rodzinie i zaczniesz dbać o nogi, tym lepiej dla Twojego zdrowia. Żylaki nie tylko wyglądają nieestetycznie, ale też zmniejszają komfort życia. Na początku choroby możesz czuć ból i ciężkość w kończynach dolnych, a także zaobserwować w nich obrzęki i mrowienie o różnym natężeniu. W bardziej zaawansowanej fazie pojawiają się objawy niewydolności żylnej, jak owrzodzenia i przebarwienia. Mocno zaniedbane żylaki mogą skończyć się zakrzepicą i zapaleniem żył.

 

Brzmi nieciekawie, prawda?

W przypadku dziedzicznej predyspozycji do tworzenia się żylaków, jak dotąd nie ustalono przyczyny pojawiających się, genetycznie uwarunkowanych osłabień ścian żył i struktur zastawek (zastawki są nieprawidłowo zbudowane lub ich wcale nie ma). Jedno jest natomiast pewne – proces powstawania żylaków toczy się latami, a każdemu nowemu powikłaniu należy się bacznie przyglądać. Nie jest jednak powiedziane, że z powodu obciążenia genetycznego jest się skazanym na rozwój pełnoobjawowej choroby. Aby opóźnić, a w najlepszym przypadku powstrzymać, powstawanie żylaków stosuj się do kilku wskazówek.

 

  1. Ruszaj się! Korzystaj z uroków pięknej polskiej jesieni i codziennie, systematycznie spaceruj, biegaj lub jeździj na rowerze. Do aktywności fizycznej zaproś bliskich, dzięki temu pomożesz im zadbać o zdrowie.
  2. Nogi w górę! Gdy tylko masz okazję na chwilę relaksu w pozycji leżącej, unieś swoje stopy powyżej serca na 15–20 minut.
  3. Eliminuj zagrożenie! Nadwaga, otyłość, palenie papierosów to jedne z czynników sprzyjających żylakom, z którymi musisz dzielnie walczyć, aby jak najszybciej się ich pozbyć. Trzymamy kciuki :)
  4. Unikaj gorąca! Sauna, bardzo ciepła kąpiel, solarium czy długie opalanie się na plaży powoduje rozszerzenie naczyń krwionośnych i nasilenie obrzęków. Wystawiaj swoje ciało na działanie wysokiej temperatury z rozsądkiem.
  5. Noś się przeciwżylakowo! Od dziś rajstopy, pończochy lub podkolanówki ze stopniowym uciskiem to twój najlepszy przyjaciel, który zadba o komfort twoich nóg i pomoże Ci w walce z żylakami. Dostępne w naszej ofercie produkty szybko i skutecznie przynoszą ulgę kończynom z objawami osłabionego krążenia. Dodatkowe uczucie świeżości gwarantuje zastosowanie specjalnego splotu przypominającego plaster miodu. Seria Veera Przeciwżylakowa jest niezwykle trwała, a przy okazji idealnie modeluje sylwetkę. To idealne produkty na 365 dni w roku dla każdej z nas!

 

Podaj dalej :)

Spodobały Ci się powyższe rady? Jeśli tak, to zachęcamy Cię do przekazywania ich wszystkim osobom z twojego otoczenia, które mogą mieć predyspozycje genetyczne do tworzenia się żylaków lub przez kilka godzin przyjmują jedną pozycję – siedzącą lub stojącą – bez możliwości jej systematycznej zmiany.

 

Zadbajmy razem o zdrowie naszych bliskich i cieszmy się każdą wspólnie spędzoną chwilą.



Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl