5 kroków do zdrowych nóg w pracy 0
5 kroków do zdrowych nóg w pracy

Dlaczego nogi mają problemy?
Zarówno praca tylko na siedząco, jak i tylko na stojąco, zwiększa ryzyko zastoju krwi w żyłach nóg. Niewydolności żył kończyn dolnych objawia się m.in. niekomfortowym uczuciem ciężkości nóg, ich opuchlizną, a także bólem mięśni stóp i łydek. Z upływem czasu pod skórą mogą pojawiać się widoczne pajączki, w najgorszym przypadku – żylaki.

Jak zadbać o kończyny dolne w pracy?
Stan, w jakim znajdują się nasze nogi, w bardzo dużym stopniu zależy od nas samych. Dlatego też warto w naszym planie dnia uwzględnić kilka działań, które pozwolą zadbać o zdrowie kończyn dolnych.

Krok 1. Wprowadź równowagę.
Podczas pracy, co około 40 min, staraj się zrobić przerwę na zmianę pozycję ciała (ze stojącej na siedzącą i odwrotnie). W trakcie przerwy wykonaj kilka prostych ćwiczeń, które pobudzą krążenie. Wspinaj się na palce, unoś kolan do wysokości bioder, zrób kilka przysiadów, drepcz w miejscu czy przenoś ciężar z jednej nogi na drugą.

Krok 2. Ruszaj się.
Ważne, abyś jak najczęściej ruszała swoimi kończynami dolnymi. Aby to zrobić możesz korzystać ze schodów zamiast z windy. Chodź do kuchni znajdującej się na drugim końcu biura. W trakcie przerw spaceruj wokół budynku. Jadąc komunikacją miejską do pracy czy z niej wracając, wysiądź 2 lub 3 przystanki wcześniej i dojdź do miejsca docelowego. W ładne dni wybierz rower zamiast samochodu jako środek lokomocji.

Krok 3. Zadbaj o higienę pracy przy biurku.
Jeśli twój tryb pracy wiąże się z ciągłym siedzeniem, a twoje stopy nie mają możliwości płaskiego oparcia o podłoże, wystąp do pracodawcy o zakup podnóżka. Używanie dobrze dobranego podnóżka pozwoli na poprawę krążenia krwi w Twoich nogach, co jest pierwszym, najważniejszym punktem profilaktyki żylaków i bólu nóg. Dodatkowo unikaj zakładania nogi na nogę. Taki nawyk powoduje ucisk naczyń krwionośnych, podczas którego wolniej płynąca przez żyły krew na stałe je poszerza, a rozciągnięte zastawki żylne przestają dobrze spełniać swoją funkcję.

Krok 4. Zrezygnuj z ciasnych ubrań.
Obcisłe spodnie, dopasowane spódnice, mocno zasznurowane buty czy wysokie szpilki powodują uciski, które znacznie ograniczają swobodny przepływ krwi. Aby krew mogła bez trudności krążyć w twoim organizmie, zakładaj do pracy luźne, nieopinające ubrania. Niezależnie od tego, czy odczuwasz już objawy niewydolności żył kończyn dolnych, jak opuchlizna, ciężkość nóg czy żylaki, zawsze zakładaj specjalistyczne rajstopy (nawet pod spodnie), pończochy lub podkolanówki ze stopniowym uciskiem (8–12 mmHg; 13–17 mmHg; 18–21 mmHg; 23–32 mmHg; 34–46 mmHg). Oferowane przez nas produkty sprawdzą się dla każdej z Pań. Przynoszą szybka ulgę w przypadku pierwszych objawów osłabionego krążenia w nogach, przez co poprawiają komfort pracy. Dzięki wykorzystaniu technologii plastra miodu są wytrzymałe i odporne na puszczanie oczek, ale również przewiewne. Więcej o właściwościach naszych produktach z Serii Przeciwżylakowej przeczytasz na stronie: http://veera.pl/linie-produktow/veera-przeciwzylakowa.

Krok 5. Dbaj o siebie po pracy
Aby zapobiegać problemom z nogami, dbaj o nie nie tylko w pracy, ale również w wolnym czasie. Jak to możesz zrobić? Przykładowo na krótkie odległości wybieraj spacer, nie samochód. Możesz również gimnastykować się w domu, zapisać się na kurs tańca lub fitness, rozpocząć treningi tai chi lub nordic walking, czy jeździć na rowerze. Nie zapominaj o zdrowym odżywaniu, które dodatkowo pomaga zapobiegać chorobom układu krążenia.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl